Ağustos 01, 2005

Debianı son kernel ile kurmak

Rüyalarım gerçek oldu ve 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 diske geçtim. :)

Esasen tam olarak geçemedim. Debian Sarge kurulum cd'leri diskimi görmüyor. Testing Netinstall cd'sini indirip onunla denedim. Debian Installer 2.6.11 kernel ile geliyor ama kurulum sırasında 2.6.8 kernel kuruyor. Nasıl güncel kernel ile kurulum yaparım dedim ve Google karşıma şu siteyi çıkardı.

~ # mount -t proc proc /target/proc
~ # chroot /target
sh-2.05b# cd /root
sh-2.05b# wget ftp://ftp.debian.org/debian/pool/main/k/kernel-image-2.6.11-i386/ker
nel-image-2.6.11-1-686_2.6.11-7_i386.deb
sh-2.05b# dpkg -i kernel-image-2.6.11-1-686_2.6.11-7_i386.deb

Özetle, kurulum cd'yi çıkarıp restart beklediğinde konsola geçerek güncel kerneli indirip yüklüyoruz. Makinamızı yeniden başlatıp kuruluma normal şekilde devam ediyoruz.

İlk denememde hatalar aldım. dpkg inatla biryerlere yazamıyorum, /proc yok falan diyordu. Meğer dökümanı iyi okumamışım, daha doğrusu ilk satırı kayda değer bulmamışım demek ki gözardı etmişim. Kıssadan hisse; dökümanı can gözüyle okumak gerekiyormuş.. :)

1 Comments:

Blogger gancelli said...

Merhaba Üstad. Butaya adım adım kurulum gibi bir çalışmanı aktarman mümkünmü? Daha ilk başta cdrom dahil hiçbirşeyi görmüyor. 2.6 yerine 2.4 ile kurulum yapıp sistem kurulumu sonrasında install yapıyorum. O yüzden adım adım bir doküman oldukça iyi olucaktır.

İyi çalışmalar

27 Şubat, 2007 01:06  

Yorum Gönder

<< Home