Temmuz 01, 2005

Yeni anakart ve debian

Evde kullanmak için aldığım yeni anakartım Epox 8KDA3+ ve işlemcim AMD64 2800+ elime ulaştı.

Anakartın üzerinde 4 pata, 6 sata toplam 10 disk için yerim var. Ne yazık ki bütçem sadece bir adet 160 gb'lık sata diske yetti.

Gelelim kuruluma;
Debian Sarge 3.1.0a cd'lerini daha önceden indirmiştim zaten. Cd'yi takarak standart kuruluma başladım. Anakartın çipseti nforce3 2.4 kernel tarafından tam olarak tanınmadığı için ne sata, ne de gigabit etherneti tanıtamadım. Yeniden başlatıp linux26 ile 2.6 kernel ile kuruluma başladım. Bu kez sadece ethernette takıldık. Alt+F2 ile konsola geçerek modprobe forcedeth komutu ile gigabit ethernetimizi de tanıttıktan sonra kurulumu sorunsuz tamamladım.

Anakartın ismi: Epox 8KDA3+
Chipset: nForce3 250GB
Gigabit işlemcisi: Vitesse 8201

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home